»»مهندسی کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسین کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسی کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسین کامپیوتر پیام نور گرمسار««

13 پرسش رایج هنگام کار با نرم افزار یاهو مسنجر و پاسخ به آنها

قصد داریم 13 پرسش رایج که بیشتر کاربران نرم افزار یاهو مسنجر با آنها برخورد میکنند را مطرح کنیم و پاسخ گویی تک تک آنها بپردازیم. شاید این سوالات ، سوالات شما نیز باشند. مرور آنها خالی از لطف نیست.

سوالات زیر، بیشترین پرسشهایی است که کاربران هنگام استفاده از پیغام رسان فوری یاهو مسنجر با آن مواجه می شوند. در زیر به هر یک از این سوالات پاسخ داده شده است.

1- چگونه می توانم پسورد یاهو مسنجر خود را [در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددآ دریافت نمایم؟
2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم . . . چه باید کرد؟
3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان انجام داد؟
4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Statu در یاهو مسنجر را پاک کنم؟
5- چرا پیامهای Offline من بصورت خودکار پاک می شوند؟
6- چرا اشتراک (Acount) من بدلیل مشکل امنیتی (Security Reason) بسته شده است؟
7- آیا کسی می تواند بدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم (WebCam) من را نگاه کند؟
8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیره نمایم؟
9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
11- چگونه می توانم آی دی خود از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
12- اگر در Chat Room ها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
13- از کجا می توان نسخه جاوا از یاهو مسنجر را دریافت کنم ؟


1- چگونه می توانم پسورد خود را [در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددآ دریافت نمایم؟
به آسانی، تنها کافیست وارد سایت ?https://edit.yahoo.com/config/eval_forgot_pw شوید و پسورد جدید خود را درخواست کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز این صفحه را نمی دانید احتیاج به تماس مستقیم با مسئولین سایت Yahoo خواهید داشت. برای دریافت کمک می توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید به آدرسهای messenger-abuse@yahoo-inc.com و یا sg-mail@yahoo-inc.com و منتظر پاسخ آنها باشید.
همچنین امکان تماس تلفنی نیز وجود دارد، شماره تلفنهای این شرکت عبارتند از:
تلفن : 3300-731-408-1
تلفن : 3300-349-408-1
فاکس : 3301-349-408-1
فاکس : 7847-469-887-1

2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم . . . چه باید کرد؟
چندین کار معمول برای خلاص شدن از دست افراد مزاحم وجود دارد که شما می توانید هر یک را انجام دهید.
الف: مطمئن باشید که در یک "اتاق جنگ" وارد نشده اید! این روم ها در واقع محلی هستند برای افرادی که می خواهند بوترهای خود را آزمایش کنند. اگر نمی خواهید قربانی اینگونه افراد باشید از وارد شدن به این اتاقها خودداری کنید.
ب: بجای استفاده از نرم افزار معمول یاهو مسنجر از برنامه Java Chat استفاده کنید. با ورود از طریق سایت Yahoo Chat شما می توانید مطمئن باشید که هرگز بوت نخواهید شد.
ج: از نرم افزارهای ضد بوت استفاده کنید. یکی از معروفترین این برنامه ها Y! Tunnel است. این برنامه که کار با آن چندان سخت هم نیست محیطی امن را برای شما محیاء می سازد تا بدون نگرانی از بوت شدن و دیگر برنامه های مخرب به گفتگو با دوستانتان بپردازید.
د: اگر شخصی مزاحم شما شده است با بیان دلایل منطقی نام وی را به یاهو ( abuse@yahoo.com ) معرفی کنید.
ه: اگر بلافاصله پس از وارد شدن به یاهو مسنجر خود، بوت می شوید و فکر می کنید کدهای بوت در آفلاین های شما وارد شده است با استفاده از راهنمای Carbonize در سایت http://www.carbonize.co.uk/Yahoo/boot.php مشکل خود را حل کنید.

3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان انجام داد؟
اگر از وب کم و یا برنامه های جانبی برای دریافت و ارسال فایل ها استفاده می کنید با استفاده از یک دستور داس می توانید متوجه شماره آی پی خود شوید. در ویندوز 98 با دستور Start>Run>command.com و در ویندوز ایکس پی با دستور Start>Run>cmd در هر دو حالت در پنجره مربوط فرمان netstat را بنویسید.
بدست آوردن شماره آی پی کار چندان سختی نیست و دانستن آن نیز کمک خاصی به شما نمی کند! در حقیقت اکثر کاربران اینترنت دارای آی پی های متغییر هستند که هر روز شماره آن تغییر می کند.

4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Status را پاک کنم؟
روش اول: دانلود نرم افزار Messy Stuff
روش دوم: با استفاده از دستور regedit و تغییر کدهای موجود در مسیر زیر:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Yahoo/Pager/profiles//Custom Msgs

5- چرا پیامهای آفلاین من بصورت خودکار پاک می شوند؟
از نسخه 5.6 و 6.0 در یاهو مسنجر این شرکت آفلاین ها را پس از یکبار مشاهده بصورت خودکار پاک می کند. اگر واقعاً به این گزینه احتیاج دارید می توانید از نسخه های قدیمی پیغام رسان یاهو مسنجر مثلاً 5.5 استفاده کنید. برای دریافت نسخه های قدیمی تر یاهو مسنجر سایت http://www.freddys-utilities.co.uk/mess55.php را ببینید.

6- چرا اشتراک (Acount) من بدلیل مشکل امنیتی (Security Reason) بسته شده است؟
در اکثر موارد پیام خطای مربوط به بسته شدن آی دی به آن دلیل است که شخصی سعی داشته است به آی دی شما وارد شود بدون آنکه پسورد آنرا را بداند. در این روش شخص مزاحم با استفاده از برنامه های موجود و یا بصورت دستی مرتباً سعی می کند به آی دی شما وارد شود و اینکار را به دفعات فراوان تکرار می کند. پس از آن سیستم امنیت یاهو متوجه شده و هرگونه ورود به آی دی شما را برای مدت 12 تا 48 ساعت بصورت موقت قفل می کند.
مناسب ترین راه برای باز کردن آی دی در چنین شرایطی استفاده از لینک http://login.yahoo.com/config/login می باشد. کافیست بدون هرگونه اشتباهی به آدرس بالا وارد شوید تا آی دی شما باز شود. اگر از بسته شدن آی دی شما بیش از 48 ساعت گذشته است و هنوز آی دی شما فقل می باشد سعی کنید با مسئولان بخش cc-advoc@yahoo-inc.com تماس برقرار کنید و محترمانه مشکل خود را مطرح کنید.
نکته دیگری که باید در رابطه با قفل شدن یک آی دی بدانید آن است که در برخی موارد هنگام استفاده از برنامه های مشابه یاهو مسنجر ،اگر نام یکی از دوستانتان را از لیست خود پاک کنید، این احتمال وجود دارد که یاهو آی دی مسنجر شما را برای مدتی قفل کند.

7- آیا کسی می تواند بدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم (WebCam) من را نگاه کند؟
مطمئن باشید پاسخ این سوال خیر است. تنها راهی که امکان دارد شخصی از وب کم شما استفاده نماید آن است که سیستم شما توسط یک تروجان آلوده شده باشد. فریب کاربرانی که تازه با محیط اینترنت آشنا شده اند شاید راه آسانی باشد با توجه به آنکه امروزه انواع فراوانی از این تروجان ها وجود دارد.
اگر یک تروجان در سیستم شما نصب شود فرد مهاجم می تواند علاوه بر در اختیار گرفتن کنترل سیستم شما متوجه اجرای برنامه های دیگری همچون یاهو مسنجر و وب کم نیز شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که سیستم شما به یک تروجان و یا ویروس آلوده نشده است آنرا با یک ویروس یاب مطمئن اسکن کنید.

8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیر نمایم؟
بله، برای دریافت اینگونه برنامه ها به آدرس http://www.bigblueball.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=731 مراجعه کنید.

9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
این امر می تواند به دلیل آن باشد که هنگام خروج از یاهو مسنجر تنظیمات در قسمت Conection بر روی Proxy قرار گرفته است.

10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
شما می توانید اشتراک یاهو خود را برای همیشه حذف نمایید اما باید توجه داشته باشید که پس از آن علاوه بر آی دی، ایمیل ها و صندوق پست الکترونیک و همچنین آلبوم عکس های یاهو ی شما نیز پاک می شوند. به محض آنکه اشتراک خود را حذف کردید، دیگر بازگشت آن امکان پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لینک http://help.yahoo.com/help/us/edit/edit-23.html را مشاهده کنید.

11- چگونه می توانم آی دی خود از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
در حال حاضر بهترین نرم افزار برای حذف آی دی خود از یاهو مسنجر دیگران "DenyBuddy" است که در سایت www.shiftthis.net/shifty.htm برای دانلود قرار دارد.

12- اگر در Chat Roomها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
اگر فکر می کنید در معرض حمله افراد خرابکار و مزاحم قرار گرفته اید و به محض ورود به اتاقهای گفتگوی یاهو مورد آزار آنها قرار می گیرید بهترین کار آن است که از طریق آدرس ایمیل abuse@yahoo.com نام آن افراد را گزارش کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.wiredpatrol.org مراجعه کنید.

13- از کجا می توان نسخه جاوا از یاهو مسنجر را دریافت کنم؟
به آسانی، برای دسترسی به نسخه جاوا از یاهو مسنجر تنها کافی است وارد صفحه http://messenger.yahoo.com/webmsgr/fmsgr.php شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد