»»مهندسی کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسین کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسی کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسین کامپیوتر پیام نور گرمسار««

دستور alias در گنو/لینوکس

دستور alias یکی از دشواری‌های کاربران تازه‌کار گنو/لینوکس در استفاده از دستورات پیچیده‌ای است که ممکن است به یاد داشتن آن برای آنها کار چندان آسانی نباشد. دستور alias به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید این دستورات پیچیده را به دستوراتی مستعار تبدیل نمایید که به یاد آوردن آنها برایتان آسانتر باشد. همچنین می‌توانید دستورات طولانی را که به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنید، با استفاده از alias به دستوراتی کوتاه و سهل الاستفاده تبدیل کنید.
استفاده از دستور alias به شکل زیر می‌باشد:
'alias [-p] name='command #
بجای command باید دستور اصلی را وارد نمایید. دستور alias در بسیاری از پوسته‌های فرمان قابل استفاده می‌باشد. گزینه p- لیستی از دستورات مستعار تعریف شده بر روی سیستم را برایتان چاپ خواهد کرد. برای مثال می‌توانید دستور ls -l را به عنوان دستور longlist تعریف کنید:
'alias longlist='ls -l #
(به نقل از Technotux)

پروژه ها

با سلام خدمت همه . امیدوارم که خوش بگذرد . در پست قبلی ماشین حسابی کاملاْ حرفه ای قرار داده بودم و گفته بودم اگر نظرات به ۲۰ عدد برسد من کد این برنامه را نیز خواهم گذاشت . امروز دیدم که وبلاگ داره میاد پایین از بس که نظر داده بودید . خواهشاْ جنبه داشته باشید کمتر نظر بدید . من امروز کد برنامه را به همراه چند برنامه دیگر قرار داده ام . امیدوارم که این بار نیز نظر بدهید .

در ضمن سایت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور گرمسار نیز با کمک یکی از بچه های رشته فناوری اطلاعات راه اندازی شده است و از هفته دیگر قرار است بعضی از اساتید شروع به آموزش مجازی کنند .

امید است که این سایت بتواند در جهت هر چه بهتر شدن آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور باشد .

 

  ماشین حساب

 

  دفترچه تلفن۱

 

  دفترچه تلفن۲

 

  برنامه ثبت نام دانشجویان

 

لازم به ذکر است که این برنامه ها توسط گروه ما انجام شده است . خواهشاْ کپی رایت این برنامه ها را نگه دارید .