»»مهندسی کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسین کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسی کامپیوتر پیام نور گرمسار««

»»مهندسین کامپیوتر پیام نور گرمسار««

درس اول

زمان بوجود آمدن اینترنت زبانی طراحی شده است که تمام مرورگر ها خود را باآن سازگار نموده اند که هر رایانه با هر سیستم عاملی بتواند از امکانات آن بهره مند شود.این زبان html نام دارد که برخلاف سادگی آن قبلیتهای فراوانی دارد.امروزه تمام زبانهای برنامه نویسی تحت وب خود را با این زبان سازگار کرده اند.اگر قصد یادگیری یک زبان طراحی وب را دارید توصیه میکنم از این زبان شروع کنید.حداقل امکانات مورد نیاز برای شروع کار شما یک ویراستار متنی مانند notepad است که پس از تایپ کد برنامه با ذخیره کردن آن با پسوند html یا htm میتوانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید.دستورات شناخته شده توسط این زبان اصطلاحا tag تگ نامیده میشوند.وهر تگ با علامت >شروع وبه <ختم میشود .هر نوشته دیگری که خارج از علامت<>باشد به عنوان یک متن معمولی به شمار می رود و عینا در مرور گر نمایش داده میشود.برای انجام هر عملی برروی عبارات متنی باید آنها را بین دو تگ قرار داد که تگ آغازین ودیگری تگ پایانی نام دارد.تگ پایانی مشابه تگ آغازین است با این تفاوت که با />آغاز میشود.به عنوان مثال عبارت روبرو را در نظر بگیرید:<i/>سلام خوش آمدید<i>بااین کار عبارت متن داخل دستورات آغازین و پایانی به صورت مایل نمایش داده میشود.در ضمن دستورات این زبان به کوچکی وبزرگی حروف حساس نیست. لازم است بدانید که هر صفحه HTML با دستور <html>آغاز شده وبه دستور پایان میپذیرد.همچنین هربرنامه از 2 بخش سر وبدنه تشکیل شده است لذا قالب کلی یک صفحه به زبان HTML به صورت زیر است:


<html>
<head>
دستورات مربوط به این بخش
...
</head>
<body>
متن و دستورات بدنه اصلی
</body>
</html>


در صورتی که تگ آغازین موجود بوده وتگ پایانی وجود نداشته باشد بسته به شرایط یا دستور به درستی عمل نمیکند ویا دستور مورد نظر برای متون تا انتهای فایل درنظر گرفته می شود.البته در بین تگهای این زبان استثنا هم وجود دارد که به تگ پایانی نیاز ندارند.برای مثال هرگاه تگ <BR>آورده شود عبارت بعد از آن از سر خط به نمایش در می آید.اکثر دستورات موجود علاوه بر کلمه اصلی شامل خصوصیات دیگری نیز میشوند که همراه دستور آغازین می آیند.به عنوان مثال :


Dj Amir

 

عبارت مثال بالا با قلم tahoma با اندازه 2 وبا رنگ قرمز به نمایش در می آید.برخی از خصوصیات در بسیاری از دستورات مشترکند که در دروس بعد به آنها اشاره میشود.برای مثال دستور <i>....</i>متن را به صورت مایل ودستور ....متن را به صورت ضخیم نمایش میدهد.برای تعیین عنوان صفحه از دستور

نظرات 9 + ارسال نظر
سامان جمعه 23 دی 1384 ساعت 05:32

سلام وب خوبی درست کردی .

امیر جمعه 23 دی 1384 ساعت 05:34 http://pnugarmsar.blogsky.com

از همه بچه ها که در این قسمت نظر میدن ممنونم

داداش دانیال جمعه 23 دی 1384 ساعت 07:12 http://music-city.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی داری خوشم اومد به من هم سر بزن من وبلاگ رو با موزیک درخواستیه شما دوستان عزیز آپ کنم خوشحال می شم سر بزنی ممنون

مهدی جمعه 23 دی 1384 ساعت 07:38 http://lastword.blogsky.com

سلام . خسته نباشی . یه گروه اینترنتی برای تبادل اطلاعات در مورد رایانه به اسم IRANIANPC درست کردم خوشحال میشم شما هم به عضویت این گروه درایید

Post message: iranianpc@yahoogroups.com
Subscribe: iranianpc-subscribe@yahoogroups.com

امیر جمعه 23 دی 1384 ساعت 22:21 http://pnugarmsar.blogsky.com

از اینکه به من سر میزنید ممنونم
من میخوام تبادل لینک کنم با هر کس که میخواد .
بازم به من سر بزنید

داداش دانیال شنبه 24 دی 1384 ساعت 07:01 http://music-city.blogsky.com

سلام از اینکه به وبلاگ من سر زدی ممنونم من با تبادل لینک موافقم من لینک شما را قرار می دم هر وقت لینک من را قرار دادید به من بگویید

مهدی شنبه 24 دی 1384 ساعت 17:56 http://lastword.blogsky.com

سلام با تبادل لینک موافقم :)

نظیر دوشنبه 26 دی 1384 ساعت 13:18 http://etehaad.blogsky.com

خوشحالم که موفق شدم وبلاک تانرا مرور کنم. امیدوارم وبلاک تان مرجع معلوماتی برای دوستان گردد. واقعاْ صفحه قشنگی درس کردی. به من هم سر بزن ممنونتم

سلام دوست عزیز .
خیلی ممنون از لطفت .

مریم چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385 ساعت 18:54

از بابت مطالب اموزنده ومفیدتان ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد